flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Результати оцінювання роботи Шполянського районного суду Черкаської області

відвідувачами щодо їх задоволеності

якістю функціонування суду

 

З метою визначення рівня довіри громадян  до суду,  розвитку діалогу між судовою владою та суспільством, вдосконалення організації роботи суду з 06 по 19 листопада 2018 року проводилося опитування  громадян - відвідувачів суду  щодо якості та ефективності роботи Шполянського районного  суду Черкаської області методом анонімного анкетування.

В опитуванні громадян щодо їх задоволеності якістю функціонування Шполянського районного суду Черкаської області приймали участь 48 респондентів різної вікової категорії.

Найбільшу частку серед опитаних відвідувачів Шполянського районного суду (60,42%) становлять респонденти-"новачки", тобто ті, які беруть участь у судовому процесі вперше. Ще 31,25% від 2 до 5 разів були учасниками судового процесу. Лише 8,33% респондентів є так званими "бувалими", оскільки вони беруть участь у судовому процесі 6 і більше разів.

Опитування громадян, що звернулися до суду, проводилося безпосередньо у приміщенні суду. Опитування здійснювалося у формі індивідуального анкетування.

Аналіз відповідей респондентів засвідчує, що 60,42% опитаних загалом або цілком обізнані з роботою суду. Решта респондентів (39,58%) заявили, що вони майже не обізнані або зовсім необізнані.

Результати опитування відвідувачів Шполянського районного суду засвідчують, що якість функціонування суду за окремими аспектами перебуває на доброму (належному) рівні.

Загальна оцінка якості роботи суду проводилася за 5-бальною шкалою (від 1-го балу – «дуже погано» до 5-ти балів – «відмінно»). На думку респондентів роботу Шполянського районного суду можна оцінити в цілому позитивно (середнє значення 4,39 бала). Основна частина респондентів (52,08 %) на запитання щодо якості роботи суду відмітили «5». Ще частина респондентів (33,33 %) зазначили «4». І лише 10,42 % опитаних зазначили роботу Шполянського районного суду на «3»  та 4,17% поставили «9»(не відповіли на це питання).

Опитування було добровільним і покликане вивчити думку громадян щодо організації роботи суду. Дані проведеного анкетування слугуватимуть основою для напрацювання рекомендацій покращення надання Шполянським районним судом Черкаської області судових послуг.

Доступність суду оцінюється респондентами досить високо. Відвідувачі суду визнають, що приміщення, в якому він розташований, є в цілому доступним. На думку більшості опитаних респондентів (85,42%) вважають, що навіть люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду.

Зручність і комфортність перебування в суді. Цей компонент оцінено також досить високо (4,5). Не дивлячись на позитивну оцінку якості роботи суду за цим компонентом, все ж таки спостерігається певне невдоволення як забезпечується доступ до побутових приміщень (туалетів).

Повнота та ясність інформації (середній бал – 4,2) свідчить про вирішеність багатьох питань і правильність обраної судом стратегії інформування.

Сприйняття роботи працівників апарату суду оцінюється на рівні 4,4. Оцінка є високою і не формує загального негативного уявлення про роботу суду. Показово, що оцінки є практично однаковими за всіма параметрами, що охоплюються виміром "якість роботи персоналу". Варто звернути увагу, що саме вдосконалення роботи персоналу респонденти визнають ключовим напрямком для поліпшення роботи суду.

 Дотримання термінів судового розгляду. Середня оцінка за цим виміром складає 4,35. Представлені дані дозволяють зробити висновок про середній рівень задоволеності відвідувачів дотриманням термінів судового розгляду в Шполянському районному суді. Оцінювали даний аспект роботи суду лише респонденти, у яких справа розглядається або ж розгляд справи завершено (60,4% від загальної кількості опитаних відвідувачів).

Сприйняття роботи судді з точки зору відвідувачів є достатньо позитивним (середній бал – 4,44). Оцінки за основними параметри є майже однаковими. На належному рівні сприймається те, що судді забезпечують можливість сторонам в судовому процесі обґрунтовувати свою позицію, дотримуються процедур розгляду справи. Гідно оцінюються зусилля суддів з належної підготовки до розгляду справи та демонстрація своєї обізнаності в ній.

Судове рішення оцінювалось вибірково, лише за двома параметрами, обґрунтованість та зрозумілість тексту рішення.  Крім того, з 17 опитаних, хто отримав текст рішення по своїй справі, 12 заявило, що вони отримали його вчасно і вважають, що саме рішення є добре обґрунтованим. При цьому варто зазначати, що досить часто респонденти відмовлялися давати відповіді на ці питання. Нарікання на те, що рішення викладене важкою, недоступною для розуміння мовою, не висловив ні один відвідувач.

Респонденти внесли свої пропозиції щодо покращення роботи суду. Можемо зазначити, що відвідувачі Шполянського районного рекомендують суду покращити матеріально-технічне забезпечення суду, покращити документообіг між судом та іншими органами державної влади. Цікавими також були висловлювання щодо необхідності просвіти громадян відносно особливостей функціонування суду, надання консультацій через спеціально створений центр для тих людей, які не обізнані з особливостями роботи суду. Також зустрічаються рекомендації зменшити вартість юридичних послуг, розмір судових зборів.

Деякі респонденти зазначили, що Шполянський районний суд є зразковим, і не потрібно нічого змінювати. Також слід звернути увагу на побажання одного із опитаних: "Залишатися такими ж неупередженими і незалежними назавжди."